תפריט
תפריט

אחד על אחד: בין אופנה, צריכה והשפעות סביבתיות חברתיות

עמוס שתיבלמן
יום מהפכת האופנה SDG ישראל

@socialcut

יעדי פיתוח הקשורים לנושא זה

strip-12

יום מהפכת האופנה, רנה פלאזה, יעדי ה- SDG, הקורונה ומה שביניהם.

ראיון עם עמוס שתיבלמן, ממובילי קהילת הפורום לאופנה בת קיימא, מאמין גדול בטכנולוגיה וביכולת שלה לשנות את העולם לטובה. כחלק מפרויקט שותפות מרגשת של שלושה ארגונים:

הפורום לאופנה בת קיימא | מתלבשות על נובמבר | קהילת SDG ישראל

מה הוא אירוע רנה פלאזה, ומה זה ראנה פלאזה, בשבילי ?

משבר ואירוע נקודתי שמהווה הזדמנות לשינוי. בשעה שנזקים סביבתיים ארוכי טווח, שאנחנו מודעים לקיומם, גורמים לשינויים איטיים מאד בתפסיות ובהתנהגות של ושל התעשייה. קטסטרופות חד פעמיות שבהם מעורבת פגיעה בחיי אדם רבים, מייצירם קו פרשת מים ומהווים הזדמנות לשינוי. אם זה בגלל הד ציבורי שהסוגיה מקבלת או שאירוע חד פעמי, מאפשר בין השאר למצוא ולהצביע על אשמים שצריכים לקחת את האחריות.

מה השתנה בעקבות אירוע ראנה פלאזה?

החשיבות של שקיפות, תקשור של קיפות ואימוץ השקיפות על ידי חברות האופנה. יום מהפכת האופנה וארגון Fashion Revolution שמו לעצמם כמטרה להגדיל ולשפר את השקיפות של חברות האופנה המהיר.  השקיפות שלעצמה היא סוגיה חשובה, אבל השאלה איזה מידע בעצם משותף, במסגרת השקיפות הזו ואיך הוא יכול לסייע לנו להפוך את התעשייה לטובה יותר.

איך זה פוגש אותנו כעת בתקופת הקורונה (נכון לאפריל 2020)?

הקורנה הראתה לנו שכדי להתמודד איתה, אנחנו חייבים מידע טוב כדי להתמודד ולנהל משברים ואתגרים. אין יכולת לעשות קפיצת מדרגה משמעותית בלי מידע טוב והאפשרות לייצר פתרונות בסקייל, מאוד מוגבלת בלעדיו. בנוסף, המידע הקולקטיבי הזה צריך להיות נגיש לנו בצורה כזו שאנחנו נרצה להבין מה המשמעות של ההתנהגות שלנו. אנחנו רואים איך סוגיות של שיתוך או שיתוף מידע גם נהיות מהותיות בזמן משברים, כמו עכשיו עם כל ההתנגדות הרחשים כנגד ה-G5.

איך זה פוגש את התעשייה?

התעשייה צריכה לעבור למוד של שקיפות ושיתוף מידע טוב יותר. כשאין מידע נשאר חלל שמהווה מקום לתיאוריות לא מבוססות ודיסאינפורמציה. דבר שפוגע במאמצים של גורמים מהתעשייה שכן רוצים להשתפר והסיגנל שהם מקבלים מהציבור – לא חיובי. עוד ועוד התקפות.

היכולת של התעשייה לעשות את קפיצת מדרגה משמעותית היא בעזרת הטכנולוגיה ובגלל שהתעשייה היא לא טכנולוגית במהותה (מבוססת ועתירת ידיים עובדות)  היא חייבת להיפתח ולתקשר את עצמה ואת האתגרים שלה, לעולם הטכנולוגיה והסטארטפים. שמעטים מהם חושבים על שוק האופנה/טקסטיל כיעד לפתרונות שלהם.

המשבר הזה הוא הזדמנות מעניינת לשינוי (הקורונה פגעה בעיקר בשרשרת האספקה ובמכירות)  ולניסוי של חדשנות ומודלםי עסקיים חדישם וטובים יותר לסביבה ולחברה.

מה עושים מכאן ?

התעשייה צריכה להפתח לטכנולוגיה, לשתף מידע ולעזור לנו לסייע לה למצוא פתרונות. לשתף איתנו פעולה – ליזום שיתופי פעולה עם ארגוני הסביבה והקהילות, הממשלה וקובעי המדיניות, עם האקדמיה ועם סטארטפים שיביאו פתרונות חדשניים וראייה קצת אחרת.
אנחנו צריכים יותר מחקר מבוסס מידע וידע (זרם פסולת הטקסטיל שלאחר שימוש כמעט ולא נחקר). אנחנו יוכלים לעשות את יחד, אבל צריכים לדעת יותר.

נכתב על ידי עמוס שתיבלמן, ממובילי קהילת הפורום לאופנה בת קיימא, מאמין גדול בטכנולוגיה וביכולת שלה לשנות את העולם לטובה.

יעדי פיתוח הקשורים לנושא זה

strip-12
#אחריות תאגידית
#מיחזור – שימוש חוזר
#קיימות
#שוויון מגזרי – קידום נשים
#שינוי אקלים
מוצר#
קהילה#
קמפיין#

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *