תפריט
תפריט

20.5.2020
אקולוגיה של אסונות: המקור הסביבתי של מחלות זיהומיות חדשות והחיים אחרי המגפה

קהילת SDG ישראל

יעדי פיתוח הקשורים לנושא זה

על מה נדבר?

שיחה אישית ומעמיקה של טל רונן וגדעון בכר עם ד׳׳ר אסף צחור על הקשר בין מערכת המזון העולמית, שינוי האקלים, ומחלות מפציעות.

יעד 2: רעב ואי ביטחון תזונתי , יעד 13: משבר אקלים ויעד 3: בריאות ורווחה עולמית.

בעולם שמשתנה כל הזמן, עלינו לחשוב על דברים בצורה מערכתית ולקחת בחשבון את הקשר בין תחומים מובחנים. יעדי הפיתוח בר קיימא הם מסגרת שרואה את האתגרים של העולם בצורה הוליסטית וקושרת בין התחומים לעיתים בצורה מורכבת.

שיחה עם ד׳׳ר אסף צחור שיעזור לנו לפרק את המורכבות הזאת ולהבין כיצד היא רלוונטית במיוחד ביום שאחרי הקורונה.

SDG #3 #2 #13

על הדובר:

ד”ר אסף צחור, מנהל תחום “ביטחון מזון עולמי”, במכון המחקר לסיכונים קיומיים, באוניברסיטת קיימברידג׳. במקביל, אסף משמש חבר סגל במרכז לביטחון מזון עולמי בקיימברידג׳.

הוא למד ועבד במוסדות “משולש הזהב” באנגליה, אוניברסיטאות אוקספורד, לונדון, וקיימברידג׳. היה עמית מחקר באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק בתחום פיתוח בר-קיימא, וזוכה מלגת הלורד ויידנפלד למדעי הסביבה, בבייליול קולג’, אוקספורד. הוא עמית בחברה הגיאוגרפית המלכותית של בריטניה, ומומחה לפיתוח בר-קיימא בפורום הכלכלי העולמי.

המארחים:

טל רונן, שותף מייסד ומנהל YKCenter

יזם ומייסד SDG Israel

טל מקדם את התדרוך ועיצוב של יעדי הפיתוח בקהילה העסקית ועוסק בקידום היעדים למען הדורות הבאים. טל מקדם עיצוב אסטרטגי ותדרוך של מקבלי החלטות ובכירים בראי יעדי הפיתוח בארץ ובעולם.

השגריר גדעון בכר הינו השליח המיוחד של מדינת ישראל לשינויי אקלים וקיימות במשרד החוץ. לגדעון קריירה של 26 במשרד החוץ בין היתר כשגריר בסנגל, ראש חטיבת אפריקה, סגן ראש הנציגות הישראלית בתוניסיה בשנות ה-90 ועוד. גדעון משמש בהתנדבות כיו”ר עמותת תושבים משפיעים במודיעין, הינו מרצה באוניברסיטה בנושא שינויי אקלים והיחסים הבינלאומיים. מרבה בכתיבת מאמרי דיעה בנושא משבר האקלים וקיימות ומרצה בפני קהלים מגוונים על נושאים אלו. גדעון מחזיק בתואר MA מהאו’ העברית התחום האסלאם הפונדמנטליסטי, ותואר ראשון בלימודי המזה”ת. הוא בוגר תכנית העמיתים של מרכז השל.

הוובינר הוא ה-7 מבין סדרת וובינרים אונליין – #כלמהשרציתלדעתעל…מטעם קהילת SDG ישראל

קהילת יעדי הפיתוח בר קיימא (פרטים מטה) ויעסוק בנושאי חברה, סביבה, כלכלה, קיימות וההשפעה שלנו.

לינק ישלח לנרשמים. להרשמה כאן>>

על הקהילה של יעדי הפיתוח ישראל: הקהילה הישראלית של הSDG

יעדי האו”ם לפיתוח בר קיימא (Sustainable Development Goals)

היא קהילת בעלי העניין של אלו שבוער בהם לקדם שינוי בישראל. מטרתנו היא להראות את היכולת של מדינת ישראל בחדשנות ומציאת פתרונות לבעיות עולמיות ולהביא את ישראל כמובילה. אנו מקדמים רשת של מומחים ובעלי עניין במקום אחד ומייצרים כח רלוונטי לקדם את יעדי הקיימות מישראל. אנחנו מאמינים ברבגוניות ובשותפות ורוצים ליצור קהילה שתוביל את המדינה ואת העסקים במדינה לעתיד טוב יותר.

אופני הפעילות:

1. הנגשת ידע וכלים בעברית לכל אדם או ארגון שמבין את שצריך שינוי

2. שותפויות וחיבור בין מגזרים לקידום הנושא דרך אירועי אונליין, תוכן ואירועים פיסיים בשטח (יעדים על הבר, ערב מידע ועוד), אירועים (האקאטון יעדים), והובלה עם המגזר העסקי דרך סדנאות עיצוב אסטרטגיה וחזון לחברות וארגונים.

3. מיפוי ומדידת אימפקט באקוסיסטם לראשונה של הארגונים בישראל לפי אילו יעדים הם מקדמים – בפורטל חדש שהושק באתר שלנו

www.sdgi.org.il \ Facebook: SDG Israel

עוסקים בנושאים אלו ורוצים להעמיק? מוזמנים להצטרף לקהילה :

קהילת SDG ישראל

מתי: 20/05/2020

00:30

איפה: אונליין
האירוע פתוח לכלל הציבור, ומטרתנו לעורר שיח קשוב ונגיש ולתמוך בכל מי שמעוניין להטמיע את היעדים.

האירוע ללא עלות כחלק מפעילות הקהילה אך בהרשמה מוקדמת מראש כאן>>

יעדי פיתוח הקשורים לנושא זה