תפריט
תפריט

יעד 2 רעב, אי ביטחון תזונתי והקורונה

דורית בר חיים
יעד 2 יעדי הפיתוח בר קיימא SDG

יעדי פיתוח הקשורים לנושא זה

strip-01

לכ-2 מיליארד איש לא הייתה גישה קבועה לאוכל מזין בטוח ומספק בשנת 2019. מה לגבי בתקופת הקורונה?

סדרת מאמרים > חלק 2 SDG למה עכשיו? למה זה משנה?

תזונה מזון והזנה טובה היא חלק מרכזי בבניית עתיד טוב יותר לכולם. כשרעב קיים מצב התודעה הוא בהישרדות. למזלנו בישראל פחות מדברים על רעב ויותר על אי ביטחון תזונתי, כלומר עד כמה הזנה אבות המזון מספקים לי.זה לא כך בעולם המתפתח, באפריקה, אסיה ואמל”ט ישנה מצוקה אמיתית בתחום המזון. זה משליך עלינו גם בישראל ויתר המדינות המפותחות כי אנחנו מערכת שקשורה זה לזו.וירוס אחד משנה סדרי עולם ממחיש את זה מצוין.לא נוכל להשיג את יעדי הפיתוח האחרים הקיימים כמו חינוך, בריאות ושוויון מגדרי. עולם ללא רעב יכול להשפיע לטובה על הכלכלה, הבריאות, החינוך, השוויון וההתפתחות החברתית שלנו.

המרקם העדין הזה של מזון = הזנה, ביטחון וגם מעמד, מורגש בימים האלו שהנורמלי המוכר הופך למציאות חדשה, וכולנו בקורונה מבלים הרבה מאוד שעות בתוך מבנים.

אז מאיפה מתחילים לדבר על “יעד 2” “אפס רעב”? ביטחון תזונתי מבקש להסתכל על הדברים מנקודת מבט רב ממדית : איך הגנה סוציאלית , מים ועד לשמירה על אוכל בטוח ומזין (במיוחד לילדים) – ועד לשינוי הצורה בה אנחנו אורזים מגדלים וצורכים מזון, ועד לשינוי מערכות מזון להשגת עולם כוללני ומקיים יותר. יהיה צורך להשקיע באזורים כפריים ועירוניים ובהגנה חברתית, כך שלעניים תהיה גישה למזון והם יוכלו לשפר את פרנסתם.

מה  אנחנו יכולים לעשות כדי לעזור?

כל אחד יכול לבצע שינויים בחיים שלו : בבית, בעבודה ובקהילה – על ידי תמיכה בחקלאים מקומיים או בשווקים, בחירת מזון בר-קיימא, תמיכה בתזונה טובה לכולם, ומלחמה בבזבוז המזון.  כולנו יכולים גם להשתמש בכוח שלנו כצרכנים וכבוחרים…

להמשך קריאה >>

קהילת-SDG_יעד_2

מקור: UN Why does it matter

יעדי פיתוח הקשורים לנושא זה

strip-01

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *